Tränat lite..

Lite vila verkar ha gjort knäet gott för i morse när jag vaknade kändes det mycket bättre. Ut en kissväng med de små hårbollarna och sedan gemensam frukost. Efter det åkte jag och gjorde vid mina naglar. Så här snygga blev dem. De är lite mörkare än på bilderna...





På vägen hem stannade jag på Enskede Hund & Katt och införskaffade lite mer färskfoder - Vom og Hundemat - till doggarna. Köpte också 4 st kalkonhalsar till dem eftersom kalkonfötterna var slut. Även en ny apportbock fick följa med hem.

När jag kom hem tog jag ut slamkryparen Stinky först och gick rastrunda av lite större modell med honom. Passade även på att ta en sväng förbi postlådan och posta ett brev och träna hundmöten. Blir så trött, jag såg att det kom två killar med någon sorts spaniel som hängde som en jäkla myrslok längst ut i kopplet. Så fort den fick syn på Goliat höjde den svansen började den gaffla som fan, men att ta in hunden, det var ju jobbigt. Jag hade Goliat på vänster sida om mig och gick liksom utom dem och markerade tydligt att vi inte var intresserade av att hälsa på dem. Men de sket de i och tog upp mer än hela trottoaren och deras hund gjorde tydliga utfall. Goliat svarade upp lite grann för han tyckte det var alldeles för trångt. Då fick de jävligt bråttom att hala in deras myrslok. Jag petade till Goliat och lockade honom med lite snarr istället och då släppte han helt den andra hunden och ignorerade den trots att den fortsatte gaffla.... Duktig liten Stink! Tänk om de bara kunde tagit in hunden till vänster sida och visat lite hänsyn. Det skulle alla må bättre av!

Efter det var det Syras tur. Laddade på med ordentligt med godis för jag tänkte att vi skulle öva på att gå fint och ordentligt i koppel och köra lite apportering utomhus. Men tog en annan rastrunda med henne än med Goliat så vi landade utanför ett dagis med tillhörande lekpark istället. Syra gillar inte mindre barn. Hon tycker de är ganska läskiga och konstiga, speciellt om de springer runt och stojar. Syra vill gärna säga åt dem då vilket inte alltid faller i så god jord hos deras kära föräldrar....

De har ju inte direkt någon koll på armar och ben eller något annat heller för den delen - som Maria sade: "De är ju ungefär som små fyllon" och det ligger väldigt mycket i det. Nåja. Pratade med en kille som tillhörde dagispersonalen och frågade om det var ok att vi satt utanför och tränade och förklarade varför. Och det tyckte han var jättebra. Så vi slog oss ner på en sten och satt och tittade på barn. Klickade och belönade när hon lugn och stilla tittade på barnen som stojade eller tittade på henne. Hon fattade ganska snabbt och valde flertalet gånger att ta kontakt med mig när de sprang runt och gapade. Det var dock väldigt svårt när det kom något barn springande rakt mot henne, men då krävde jag kontakt av henne istället och det gav också resultat. Men får inte bete sig hursomhelst... Var en lite äldre tjej som var där med sitt småsyskon som var väldigt intresserad av vad vi sysslade med och jag förklarade. Det mindre syskonet tyckte Syra var lite läskig och då förklarade det större syskonet att Syra även tyckte att det mindre syskonet var lite läskigt och att det var så att vi övade på att hunden inte skulle bli rädd för henne och andra barn. Det tyckte det yngre syskonet var väldigt konstigt men gjorde som vi sade när vi sade åt henne att lugnt gå förbi på andra sidan staketet. Syra klarade störningen galant och osten regnade över henne.
Hon klarade även av att gå fot med kontakt förbi hela gungställningen när vi tränat klart trots att det var några barn som sprang längs med staketet vid gungorna. Duktig tjejja!
Sen gick vi hemåt i maklig takt.

Den lilla stund det tog var nog en riktig pärs för hennes hjärna för nu ligger hon helt utslagen på golvet...




Ännu ett syskon har fått sitt resultat på SKK och är nu HD:A och ED:UA (0) grattis Dexline's Lucaz Von Lazarus till det fina resultatet. Jag sitter som en hök och väntar på att Syras resultat ska dyka upp... Men med vårt tur är vi väl längst ner i högen och får vänta tills i morgon eller övermorgon innan vårt resultat dyker upp... Men damen på SKK sade att plåtarna skulle läsas av idag så vi får väl se om det dyker upp något resultat senare i kväll....

Nu ska jag börja med dagens käk. Kassler står på menyn. Hur den ska tillredas är dock ännu inte helt bestämt..

Uppdaterar så fort jag fått veta något om weilerns resultat...

Kommentarer
Postat av: Karin

Jättefina naglar!!! Jag går ute i gatan med mina hundar när jag möter en annan hund på en trottoar eller trångt utrymme. För jag vet att folk är efterblivna och har nada koll! Duktiga Syris och Stinkis! Du måste vara mycket nöjd över dagens träningar och utmaningar=) KRAM!

2010-09-07 @ 22:49:52
URL: http://karinofalcon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0