Röntgen...

Nu har vi precis kommit in från vår morgonrunda i ösregnet. Hundarna var inte så jättenöjda med vädret och var ganska loja ute. Vi tog en ganska bra runda på ca 45 minuter med fokus (på Syra) att man ska sköta sig i kopplet. Gick riktigt bra. Är de lite småsega och trötta när de kommer in då efter rundan? Nej nej, det kan man ju inte vara. Efter torkningen ska det tydligen velodromrejsas runt i hela lägenheten... Väldigt viktigt.. Jag kan ju bara säga att jag inte höll med. Speciellt inte när Syra försökte preja mig och mitt onda knä för att sno tag i Goliats bakben för att fälla honom...

Nu ska jag göra lite frukost och sen hoppa in i duschen. Goliat ska också få lite käk. Syra däremot får vänta. För direkt jag är klar bär det av till Södra Djursjukhuset där vi ska möta upp Djävulsuppfödaren för HD/ED röntgen och vaccination. Ska be dem klippa klorna också när hon ändå sover.. Hehehe....

Kameran är laddad och pärmen redo.
Ska se om jag kan hinna med en tur till Sea Hund och Katt också. Vet inte vad jag ska ha men något behöver man alltid.

När allt är klart så bär det av hemåt igen för rastning. Ikväll ska vi på husvisning och sen på kalas.
Husse tyckte jag skulle ha maten på bordet när han kom hem så det bara skulle vara att äta och sen dra direkt...
Som den husmor jag är (Sara ;)) så har jag ju redan förberett allting. Potatisen är redan kokta, den ska bara delas och stuvas.. Blir kallrökt lax och dillstuvad potatis som bjuds ikväll nämligen.

Nu till kylen för att rota reda på något ätbart... Hejs svejs från oss!

Syra har stenkoll på allt som rör sig utanför.... Goliat han har stenkoll på kylen...



Kommentarer
Postat av: Sara

Ska ni kolla på HUS!!!??? VAR??? Hehe :) Ja det är bra att maten står på bordet...Anders har det för bra hehe Kram

2010-08-30 @ 13:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0