Över förväntan...

Operationen gick verkligen över förväntan.

När jag träffade läkaren innan op. pratade han om minst 3 veckors sjukskrivning, tuff rehabträning med mera.

Efter operationen, som tog 14 minuter, så var det helt andra ord. Som tur är! Jag är så glad!
Min menisk har nämligen läkt ihop själv!

När jag vaknat upp efter narkosen och fått i mig lite mat så kom läkaren och pratade med mig.
Läkaren berättade lite förundrad att min menisk hade läkt ihop av sig själv. Han hade tittat på bilderna och trodde att han antagligen skulle sy ihop menisken eller ta ut den del som var "lös"/skadad men när han kom in i knäet och såg hur det såg ut så såg han att den som sagt läkt ihop själv.
Detta är mest vanligt hos yngre människor och barn så han var positivt överraskad. (Speciellt när man nått min aktningsvärda ålder....) Han har provocerat menisken som attans och kollat så den läkt ordentligt och dragit och slitit i den. Anledningen till smärtan är att det finns ganska mycket ärrvävnad på menisken och att det är svullet och "irriterat". Detta kan de inte göra något åt. Utan man får vänta tills det lagt sig tillrätta.



Så det som gäller nu är att äta smärtstillande/antiinflammatoriskt så jag kan rehabträna, rehabträna och rehabträna.

Jag berättade för honom att jag ätit ledtillskott "för djur" och berättade vad det innehöll och då såg han lite konfunderad ut och började prata om glukosamin. Jag sade att det är nog det som hjälpt minst i mitt fall, utan att det nog är kondroitinet och hyaluronsyran i kombination som hjälpt mest!
Jag är helt övertygad om att det är tack vare mina Arthroblock Forte som min menisk läkt ihop.

I morgon blir det att ringa sjukgymnasten för att boka in rehabtider och sen lägga upp schema jag kan köra på gymmet för att bygga upp stabiliteten och musklerna i och runt knäet.

Så jag är så glad över beskedet!!! Jag skulle ta det lugnt över helgen, men försöka röra på mig så mycket det går och sen se till så att bandaget inte blir blött. Det ska sitta på i två veckor.

Jättetack till Karin som varit en helt underbar hundvakt och tagit med Syra ut på äventyr. Hon har lekt med Falcon och Earnie - Irländska settrar, 2 dobbermans och 1 softis så hon har snarkat sen husse kom hem med henne.

Goliat har vakat över mig på sitt eget speciella lilla sätt....



och Syra såg till att mina fötter var varma...

Nu är det dags för en omgång smärtstillande till innan sängen, för annars lär det inte bli mycket sömn. Det spänner hyfsat mycket i knäet eftersom bedövningen börjat släppa ordentligt nu.


Natti natti....




Kommentarer
Postat av: Karin

Helt otroligt att den va hel! Men det e juh bara att ta som en komplimang att du har en kropp som ett barn?!?! =) Tack själv för alla presenter=) Kram

2010-09-02 @ 18:15:07
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Sara

Skönt att det gick bra :) kram

2010-09-02 @ 18:37:01
URL: http://minibyme.blogg.se/
Postat av: Mona

Skönt det där med din menisk då ra!!



Ska nog ta o köpa lite sånt där magic powder som du tar ;)

2010-09-03 @ 05:33:45
URL: http://www.blackieojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0