Det var inte igår...

Nej, det var verkligen inte igår jag bloggade.. Tiden har inte riktigt räckt till. Har ju bytt tjänst på jobbet med nya arbetstider som resultat av detta. Har heller inte kunnat göra sådär kalasmycket med hundarna på grund av knäet. Som nu är på riktigt bra bättringsväg. Men då blir man ju såklart sjuk istället. Jag sällar mig i till skaran med feber, ont i halsen och en stor röd näsa. I förrgår snöt jag slut på 6 paket engångsnäsdukar... Det är 10 i varje paket... Snoken är ju nästan helt uppsliten av allt snorande och snytande.. Öronen och bihålorna pulserar i takt..

Orkar knappt ens gå runt kvarteret med hundarna. Tar ut dem en och en och sen får man vila en stund mellan varje och är helt sjöblöt när man kommer in igen.

Syra kommer börja löpa inom en mycket snart framtid och hon har riktigt PMS humör nu. Döv ute, lukta och kissa överallt, blåsa upp sig mot andra hundar och stirra ut andra människor.. Jodå, hon är riktigt trevlig nu den där weilern...

Var ju hos Sussanne på Djurakuten med Goliat och hans allergi och hon tyckte vi skulle testa att justera medicindosen och ta bort den ena medicinen. Detta fungerade inte alls så Goliat är lite sämre i allergin och markerar på ena framtassen. Han är lite röd och svullen mellan tårna. Vi har gått tillbaks till gamla medicineringen och hoppas vi får styr på det igen. Men han haltar mindre idag så det verkar gå åt rätt håll.
Han var dock mycket upprörd över att han åkte på ett Malaseb-bad..



I övrigt har det inte hänt så mycket. Har varit sjuk sedan förra veckan...

I onsdags var vi på klubben.. Syra fick kontaktövningar. Och Goliat fick träna hopp och framförgående.

Idag har jag kört apportering på Syra... Nu börjar poletten ramla ner... Så roligt! Goliat har fått köra metallapport och kryp och markering av spårpinne.
Han kryper så fint i fotposition, lilla slamkryparen!

Vi hade ju tänkt tävla nästa lördag, men jag mitt dumma nöt... Har lyckats blanda ihop referensummerna och betala 2 gånger till samma tävling verkar det som.. Det var ju smart. har i alla fall mailat arrangörerna nu så jag hoppas vi får vara med nästa vecka. Annars så får vi ta det senare. Det är som det är..

Nu ska jag bädda ner mig i soffan med hundarna. Är helt sänkt.. Hur fan kan man ha så mycket snor? Var kommer all ifrån?

Nåja, nu ska jag beställa lite saker från Jami Hundsport till mig och Lotta.  Roligt att beställa från nätet, är som julafton när man får paketen sen.. Hahaha... Var nere och hämtade 2 nya kampisar till hundarna innan.
Goliat ÄLSKADE dem.. Han som inte brukar tycka om att kampa alls i vanliga fall älskade Nylcotkampisarna! Så roligt..

Nåja.. Dags för nässpray och att vila...

Hej svejs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0