Hipp hurra för weilern idag!

Eller snarare igår.... Men eftersom jag inte sovit ännu är det fortfarande tisdag i min värld.

24/8 fyllde alltså lilla SyraMyraLinfrö 1 år tillsammans med resten av sin syskon i Dexline's L-Kull. Stort grattis!




Av mig fick hon extra mycket färskfoder med lite grädde på till frukost, senare ett baconben och en dentastick.

Husse hade glömt att hans lilla weiler fyllde år och hade synnerligen dåligt samvete. Därav den fina middagen på torrfoder (eftersom jag gett henne allt färskfoder till frukost) med gräddfil, kaviar och några korvbitar. Överst på skapelsen - ett fryst hallon... Husses kulinariska uppfinningsrikedom imponerade stort på både mig och hundarna... Fick en rapport på jobbet och att det glufsades så det stod härliga till.

Husse hade dock fortfarande dåligt samvete över att han glömt bort sin weilers födelsedag och ålade mig att köpa paket till henne i morgon. Frågade varför det just skulle vara paket, men fick bara svaret att det var otroligt viktigt med paket. Jag undrade om det dög med en ny säck torrfoder och några förpackningar med färskfoder eftersom den lilla spättan äter oss ur huset, men se det dög inte. Paket ska hon tydligen ha... Vet inte om det är paketet i sig som är viktigt eller om det är det som är i paketet. Men det får tiden utvisa... Det kan bli något rosa... Hehehe...

Så i morgon bär det av på handletur. Det ska införskaffas mat till både de två och fyrbenta varelserna i hemmet.
Listan är skriven och klockan är satt på alarm.
Blir en rask rastrunda med hundarna i morgon förmiddag när jag vaknat och sedan är det dag för Operation Storhandling. Diverse matvarubutiker ska besökas, minst två zooaffärer och även två Apotek (för det är ju svårt att ha hela sortimentet hemma..) Hundarnas Viacutan är slut, därav den vilda jakten på Apotek som tillhandahåller detta. Även hälsokostaffären ska besökas samt även en intressant affär som säljer arbetskläder...och som även tillhandahåller mina rosa öronproppar...

Nu ska jag försöka släpa ut mina hundar på en nattkiss, men de verkar synnerligen omotiverade för en sådan aktivitet. Goliat ligger utfläkt på rygg i fåtöljen och snarkar med öppen mun och Syra har vräker sig i soffan bäst hon kan. Hade ingen aning om hur lång en Rottweiler kunde bli, men tydligen väldigt väldigt lång.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0