Lagom irriterad...

Har suttit som en hök på hunddata sedan ungefär i torsdag..(okej då...onsdags). Syra röntgades förra måndagen på Södra Djursjukhuset. Hennes syster på fredagen. Hennes systers resultat kom upp i lördags kväll. HD:A ED:0 UA. Jättegrattis! Jag hökade vidare på hunddata utan större framgång. Idag kunde jag inte hålla mig längre så jag telefonerade till SKK:s veterinäravdelning. Allt för att få reda på att de fått plåtarna idag (måndag) när det är en vecka sedan hon röntgades. Lite lagom irriterad på Södra som antagligen skickade plåtarna i fredags (eftersom de kom fram idag). Hade ju hoppats att de skulle kommit in för avläsning redan förra veckan. Nåja, plåtarna hade kommit måndag och ska läsas av i morgon (tisdag). Så nu lär jag höka vidare på hunddata ungefär hela dagen i morgon.

Mitt knä är en annan festlig historia. Den kära läkaren på SÖS deklarerade att jag skulle lätt kunnat börja jobba idag. Haha! Eller inte! Kom knappt runt Stora Kvarterskissen med Syra idag. (Vi har stora kvartersrundan och lilla kvartersrundan för dygnens första och sista kissrunda). Jag petade ändå i mig lite piller för jag har haft rejält ont idag. Kommer hem nöjd och glad över att rundan är över eftersom knäet känns som om det håller på att brinna och värker rejält..för att komma på att just det! Mr. Stink ska ju också ha sin runda...

Blir så jäkla frustrerad över att jag inte kan röra mig ordentligt på grund av knäet och inte kunnat göra det sedan menisken åkte i slutet av maj. Visst har jag kunnat gå långisar och så vidare, men inte i mitt normala tempo - powerwalk i midjebälte. Lägga spår, köra sök och köra skydd samt stå och gå i mellan nio och tolv timmar på jobbet och liknande aktiviteter har gjort att knäet svullnat ut ordentligt och värkt som attans. Undrar hur lång tid det tar innan det försvinner, för nu har ju min menisk mot alla odds ändå läkt ihop och ändå ställer det till med en hel del besvär. Jag har fått ställa in söket för vår del i morgon eftersom att gå i skogen just nu inte är någon större hit för mitt knä. Stör mig enormt! Men men, någon gång kanske man ska lyssna på kroppen. Att pinna ut och lägga spår och gå långis tre dagar efter en artroskopi är med andra ord inget jag rekommenderar. Har i alla fall gjort mina övningar tre gånger idag och ont gjorde det men det går bättre och bättre.
Bandaget ser ganska grisigt ut och jag skulle gärna riva av allt och tvätta rent och sätta på nytt men jag får inte röra det. Det ska sitta kvar tills nästa onsdag..

Hundarna får klickerträning på diverse moment här hemma. Syra har fått bakdelskontroll och apportering. Nu börjar apporteringen funka. Innan har hon inte kunnat hålla ihop huvudet och fattat vad hon ska göra men har börjat mogna på sig och kan koncentrera sig och hålla fokus bättre och bättre. Så nu går det riktigt bra. Hon gillar dock inte den gamla apporten och jag kan förstå henne. Det är den jag använt när jag lärt in på Goliat och även på henne så den är ganska tuggad på. Jag bytte till min miniapport som jag köpte till Goliat när vi börjad med lydnaden som är i stort sett oanvänd och då gick det mycket bättre. Tror jag ska införskaffa en ny en som inte är upptuggad och lite annan modell. Gillar inte den modellen jag har men köpte den för de inte hade någon annan när jag skulle köpa sist. Ska ändå och köpa lite mer färskfoder till Goliatski i morgon så då kan jag passa på att köpa en ny apportbock också.

Goliat har blivit klickad att gå och ställa sig vid kon. Backaövningar och stegförflyttningar.

Jag fyller år snart och har skickat en liten önskelista till min kära familj. Har önskat mig lite av varje, ny kudde och presentkort. Men även spårapporter och IPO-spårapporter av min händiga bror och min händiga mor. Haha! Jag har även önskat mig stor metallapport. Nu ska vi börja träna för tvåan och trean. Så nu får vi se hur långt vi kan komma. Efter att ha hört mig och (och för att metallapporterna är snordyra) så har jag bestämt mig för en stor metallaport, för då kan Syra och använda den.

Nu är sista kissrundan avklarad med de små fyrbeningarna och de snarkar redan på rygg i sina bäddar. Syra fläker sig i vanlig ordning och Goliat ligger som en liten snarkboll i sin.

I morgon blir det att ställa klockan och sen ut med de små trollen och äta lite frulle och sen åka iväg till Farsta C. Naglarna ska fixas och så ska jag förtidsrösta. Jobbar ju på valdagen så för att hinna gör jag det i förväg.
Duschat i sann Captain Morgan stil har jag gjort nu ikväll. Eftersom det är lite knöligt att duscha med knäet som inte får bli blött får man plasta och tejpa in det och sen stå på ett ben i duschen. Jag vill helst inte röja runt i badrummet när jag är ensam hemma om man skulle ramla. (Med tanke på min klantighet är risken för det ganska hög). Nu när man närmar sig den aktningsvärda åldern 30 så är det ju inte någon barnlek längre med sådana akrobatiska övningar på hala underlag.....

Nu är det dags för loppelådan...

Så här snygg är man när man vilar middag...





Kommentarer
Postat av: Karin

Den som väntar på något gott.... Jag ska oxå köpa en metallapport! Tränar för fullt med skedar och nycklar och det funkar super! Och de är dyra!!! (ca 400-600kr) Men samtidigt så behöver man inte köpa nya hela tiden :P När fyller du år? Hoppas knät blir bättre snart och att du kan träna på torsdag! KRAM

2010-09-07 @ 10:20:30
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Sara

30 hohoho ;) Kram

2010-09-07 @ 11:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0